سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته / نصب دوربین

کوچکترین دوربین مداربسته جهان / دوربین مداربسته HD-SDI چیست ؟

    نظر

کوچکترین دوربین مداربسته جهان

 

محققان شرکت آلمانی شرکت فراونهوفر موفق به ساخت کوچکترین دوربین مداربسته جهان با ابعاد یک میلی متر مکعب و به کوچکی یک دانه نمک شدند.این دوربین مداربسته به علت اندازه کوچکی که دارد قادر به دریافت تصاویر با کیفیت بالا نیست و محققان آن را به خاطر قیمت ناچیزی که دارد به عنوان دوربین مداربسته یک بار مصرف معرفی کردند.

این دوربین مداربسته ازیک لایه بسیار نازک حسگر، لنز تشکیل شده که دیتاها را توسط یک سیم الکتریکی ارسال می کند.

ریز بودن این دوربین مداربسته از عواملی است که می تواند آن را برای مصارف تهاجمی پزشکی آماده سازد ولی هنوز متخصصان ر اجع به ایمنی این دوربین مداربسته به توافق نرسیده اند.

 

قیمت پک دوربین مداربسته          قیمت دوربین مداربسته بیسیم    شرکت نصب دوربین مدار بسته      هایکویژن تهران

دوربین مداربسته HD-SDI چیست ؟

 HD-SDI برگرفته از عبارت High-Definition Serial Digital Interface می باشد. برای معرفی استاندارد انتقال دیتاها  و تصاویر HD به نام های SMPTE 292M از این واژه بهره می گیرند.

از این استاندارد برای استودیوهای تلویزیونی و برای فرستادن تصاویر از طریق کابل کواکسیال بدون فشرده سازی استفاده می شود.

به طور خلاصه،HD-SDI  یک استاندارد برای منتقل کردن تصاویرHD  فشرده نشده در فواصل کوتاه است. در فواصل طولانی می توان از فیبر های نوری بهره گرفت.

این نوع دوربین مداربسته تصاویر را با رزولوشن HDتصویر برداری و توسط کابل کواکسیال منتقل می کند. البته باید در نظر داشت که از کارت ها و رکوردهایی استفاده شود که قادر به تصویر برداری به صورت HD باشد.

 مزیتهای دوربین مداربسته HD-SDI

  • استفاده از کابل آنالوگ با همان بستر کابل کشی که از قبل وجود داشته.
  • بر عکس دوربین مداربسته تحتس شبکه ( IP) که حرارت و گرما تولید شده از آنها مانع کارایی آنها در فضای باز می شود ، می توان از دوربین مداربسته HD-SDI در فضای بیرونی استفاده کرد.